Afvallen Lukt Niet

afvallen lukt niet

Zelfs als je de aftrap hebt genomen dmv een fitness-routine en gezondere voeding, kan het zomaar zijn dat je gewicht er niet afkomt op de manier waarop je had gehoopt. Hoewel er tal van andere gezonde prestaties te vieren zijn, zul je je waarschijnlijk afvragen waarom het niet gaat zoals je wilt. Afvallen lukt niet door één of meer van de volgende 13 redenen.

Overeten, ontbijt en porties

Noten, avocado's, volkoren pasta, olijfolie, en donkere chocolade zijn allemaal natuurlijk en gezond, maar ze zijn niet leeg qua calorieën. Je moet nog steeds kijken hoeveel je eet van de goede dingen. Bijvoorbeeld, avocado biedt een ton voordelen voor de gezondheid, maar een hele vrucht is nog steeds 200 calorieën. Zoek dus uit wat de portiegroottes zijn van uw andere favoriete gezonde voedingsmiddelen.

Dit kan afhankelijk zijn van je lichaamstype. Het overslaan van het ontbijt lijkt misschien een geweldige manier om calorieën te besparen, maar vergeet niet dat mensen die regelmatig ontbijten meer gewicht verliezen dus zorg ervoor dat je elke ochtend ontbijt om een vliegende start te maken voor je stofwisseling. Gebruik eiwitten en vezels om jezelf duurzame energie en voldaanheid te geve.

U hebt geen controle over de porties te oefenen. Als het gaat om een evenwichtige voeding, we weten dat controle over de porties is een van de sleutels tot succes. Houd maatbekers en lepels op de hand om ervoor te zorgen dat uw porties zijn van toepassing, en leer hoe je je lichaam de "Ik ben vol" signaal om u te helpen de vork vallen wanneer de tijd rijp is en verder gaan met je dag

Als het gaat om een evenwichtige voeding, weten we dat controle over de porties een van de sleutels tot succes is. Houd maatbekers en lepels bij de hand om ervoor te zorgen dat je porties correct zijn en leer hoe je je lichaam een teken kan geven van:  "Ik ben vol" signaal om je te helpen de vork neer te leggen wanneer de tijd rijp is en je verder kan gaan met je dag.

Houding, Rust en Lightproducten

Bij de koelkast staan, zal geen tijd of energie besparen en kan leiden tot hersenloos eten. Het beste is om de tijd voor tussendoortjes en maaltijden vrij te maken om ontspannen en zittend te kunnen eten.

Tijd maken voor je workouts kan minder tijd betekenen dat je kan slapen, maar het is evengoed belangrijk om genoeg slaap binnen te krijgen als je probeert om gewicht te verliezen. Je hebt extra energie nodig om je oefeningen te kunnen doen en slaaptekort kan het vermogen van je lichaam om eetlust te controleren ernstig beïnvloeden: Niet genoeg slaap zorgt er dus voor dat je eetlusthormonen verhoogd wordt.

Lightproducten met een lager aantal calorieën zijn bedriegelijk, omdat ze vele malen meer gevuld zijn met extra natrium, suiker, of chemische toevoegingen om een balans te maken voor de ingrediënten die zijn verwijderd of verlaagd. Niet alleen zijn deze lichte versies minder voedzaam, maar ze uiteindelijk voelen ze ook "lichter", waardoor je eerder geneigd bent om meer te eten. Je zult uiteindelijk meer calorieën consumeren dan wanneer je een normale portie van het echte eten naar binnen zou werken.

Veggies/Cardio/Vermijden

Het eten van 5-7 porties fruit en groenten per dag is voor iedereen belangrijk, maar zware lijners die veel concenteren op groenten producten hebben meer kans om gewicht te verliezen en het weg te blijven houden, omdat een dieet vol met plantaardig voedsel biedt een grotere verscheidenheid aan voedingsstoffen bevat met minder calorieën. Al die vezels houden het lichaam ook langer vol.

Als je alleen maar cardio doet op de loopband of hometrainer maar nooit gewichten telt, dan mis je één van de belangrijkste stukken van de fitness-puzzel. Niet alleen voorkomt krachtraining letsel door het versterken van de gewrichten, maar het bouwt ook de spiermassa op en verhoogt zo de stofwisseling.
Bonus: Dankzij een verhoogd metabolisme, blijf je calorieën verbranden lang nadat je je sneakers uit hebt gedaan.

Het opgeven van hele groepen voedingsmiddelen kan leiden tot een tekort aan voedingsstoffen en zorgt er juist voor dat je verlangt naar dat gene wat je niet meer eet. In plaats van het elimineren van alle koolhydraten, focus meer op volle granen, en vergeet niet om de porties te controleren. Meestal zijn het de extra porties die centimeters toevoegen aan je taille, niet de pasta´s zelf.

Uithongeren, Dining en Refuel

Honger jezelf niet uit om calorieën te sparen voor later. Het zal niet alleen een puinhoop van je stofwisseling maken, maar rond etenstijd, zal dat gevoel er waarschijnlijk toe leiden dat je meer zou eten dan wanneer je niet uitgehongerd was. Niet alleen is het niet duurzaam voor voortgezet gewichtsverlies, maar jezelf te veel beperken tot kleine porties kan leiden tot teveel snacken tussen de maaltijden door.

Eten in je favoriete restaurant is een geweldige manier om te ontspannen, maar je hebt zo ook meer kans om te genieten van een enorme grote maaltijd, waaronder hapjes, drankjes, gefrituurd voedsel, en desserts vallen.
Als je je gezellige avonden niet wilt opgeven deel dan een maaltijd met een vriendin, bestel gezonde opties zoals salades en gegrilde kip, en drink water in plaats van wijn.

Een post-workout snack is gewoon een snack, meer niet. En tenzij het etenstijd is, dient je rond de 150 calorieën te zijn. Sinds gezonde voedingsmiddelen, zoals hoog kunnen zijn in calorieën, is portie controle uiteraard weer van belang in plaats van gedachteloos te snaaien.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Afvallen Lukt Niet, 5.0 out of 5 based on 1 rating